Articles

Vol 5 No 2 (2021): JURNAL KRITIS (Kebijakan, Riset dan Inovasi)

STRATEGI PEMASARAN DALAM UPAYA MENINGKATKAN PENDAPATAN PADA DIVA KARAOKE RUMAH BERNYANYI DI KOTA TIMIKA

Submitted: October 19, 2021
Published: October 19, 2021

Abstract

This study aims to determine the analysis of marketing strategies to increase income for singing karaoke divas in Timika City. The research method used in this research is descriptive method. Data collection techniques were carried out by means of observation, questionnaires, documentation, and literature studies. The analytical instrument used is SWOT analysis. The results of this study indicate that the analysis of marketing strategies to increase income for singing karaoke divas in the city of Timika lies in quadrant I of the SO strategy, which has alternative strategies such as adequate services, promotional offers and providing a place or location.

References

Assauri, Sofjan. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Pers, 2015.

Fachriza, F. I., & Moeliono, N. (2017). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Rokok Mild. Ecodemica , 139-148.

Fatimah, Fajar Nur'aini Dwi. Teknik Analisis SWOT. Yogyakarta: Anak Hebat Indonesia, 2020.

Nurhayani, Deni Sunaryo. Strategi Pemasaran Kontemporer. CV. Penerbit Qiara Media, 2019.

Rizal, Achmad. Ajar Manajemen Pemasaran Di Era Masyarakat Industri 4.0. 2020.


Saleh, Muhammad Yusuf, Muh Said. Konsep dan Strategi Pemasaran. Makassar: CV Sah Media, 2019.

Shinta, Agustina. Manajemen Pemasaran. Malang: Ali Manshur (UB Press), 2011.

Marlius, D. (2017). Keputusan Pembelian Berdasarkan Faktor Psikologis Dan Bauran Pemasaran PT. Intercom Mobilindo Padang. Jurnal Pundi , 57-66.

Musfar, T. F. (2020). Buku Ajar Manajemen Pemasaran Bauran Pemasaran Sebagai Materi Pokok dalam Manajemen Pemasaran. Bandung: CV. Media Sains Indonesia.

Noor, Syamsudin. "Penerapan Analisis SWOT Dalam Menentukan Strategi Pemasaran Daihatsu Luxio Di Malang." Jurnal INTEKNA, Tahun XIV no 02, 2014: 102-209.

Sunarsi, D. (2020). Pengaruh Bauran Pemasaran Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Giant Dept Store Cabang BSD Tangerang. Ekonomi Manajemen Dan Bisnis , 7-13.

Talumewo, Charlina Debora, dkk. "Strategi Pasar Sebagai Pemediasi Antara Lingkungan Pemasaran Dengan Kinerja Pemasaran Pada PT. BPR Prisma Dana Murang." Jurnal EMBA 04 No 1 (Maret 2016): 1340-1354.

















Utami, H. N., & Firdaus, I. F. (2018). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Perilaku Online Shopping: Perspektif Pemasaran Agribisnis. Ecodemica , 136-146.

Wahyudi, Rizky, Purnomo. "Analisis Strategi Pemasaran Dengan MenggunakanMetode SWOT Dan QSM Pada PT. Sentral Perkasa Jaya."Journal Knowledge Industrial Engineering (JKIE), 2020: 20.

Wibowo, Dimas Hendika, dkk. "Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM (Studi pada Batik Diajeng Solo." Jurnal Administrasi Bisnis (JAB) 29 (Desember 2015): 61.

Downloads

Download data is not yet available.