Articles

Vol 6 No 2 (2022): JJURNAL KRITIS (Kebijakan, Riset dan Inovasi)

ANALISIS KARAKTERISTIK SOSIAL EKONOMI SEBAGAI DASAR PENYUSUNAN STRATEGI PEMASARAN PADA PENGUNJUNG BALIEM CAFE HOTEL HORISON ULTIMA TIMIKA

  • Natalia Reyne Lumentah
  • Salsabila Firdausi
Submitted: October 28, 2022
Published: October 29, 2022

Abstract

This study aims to determine the marketing strategy based on the social and economic characteristics of visitors that can be used by Baliem Cafe Hotel Horison Ultima Timika to increase sales volume. The research method used is descriptive research method. In this study, the data collection methods used were the questionnaire method, the documentation method, and the library method. To find out the marketing strategy based on the socio-economic characteristics of visitors at the Baliem Cafe Hotel Horison Ultima Timika, the analytical instruments used are frequency distribution analysis and SWOT analysis. The results of this study indicate that the marketing strategy based on the socio-economic characteristics of visitors to Baliem Cafe Hotel Horison Ultima Timika lies in quadrant I of the SO strategy, which has alternative strategies such as updating modern and classic designs, improving the quality of live music entertainment, maintaining and maintaining the quality of star service standards 4, increasing menu innovation and creativity

References

Afiyah Noor. “Analisis Karakteristik Sosial Ekonomi Penduduk Di Permukiman Sekitar Pasar Dan Terminal Pecangan Kecamatan Pecangaan Kabupaten Jepara Tahun 2005.” Skripsi Sarjana Pendidikan, Program Studi Pendidikan Geografi Jurusan Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial, 2006, Hal 45-50)

Erwin. “Analisis Potensi Sumberdaya Perikanan Wilayah Pesisir Dalam Menunjang Kesejahteraan Nelayan Di Distrik Mimika Barat Kabupaten Mimika” Skripsi Sarjana, Program Studi Ilmu Ekonomi dan Studi Pembangunan STIE Jambatan Bulan, Timika, 2017.

Fuad, M, Christine, H, Nurlela, Sugiarto, Paulus. “Pengantar Bisnis” Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama, 2006, Hal. 128.

Manoppo Ferninda. “Kualitas Pelayanan dan Servicecape Pengarunya Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Hotel Grand Puri Manado.” Jurnal EMBA, Vol.4 (Desember, 2013), Hal. 1342-1343.

Ahmad, Nurlinda. “Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Voliume Penjualan Pada Toko Ali Jaya Di Kota Timika. Skripsi Sarjana, Program Studi Ilmu Ekonomi dan Studi Pembangunan STIE Jambatan Bulan, Timika, 2018.

Prastika, Amelia. “Analisis Strategi Pemasaran Pada PT Astra Motor Timika” Skripsi Sarjana, Program Studi Ilmu Ekonomi dan Studi Pembangunan STIE Jambatan Bulan, Timika, 2021.

Saputra, Iriansyah. “Analisis Strategi Marketing Untuk Meningkatkan Nilai Occupancy Ultima Horison Hotel Di Kota Timika.” Skripsi Sarjana, Program Studi Ilmu Ekonomi dan Studi Pembangunan STIE Jambatan Bulan, Timika, 2018, Hal. 22-25.

Selang Christian A.D. “Bauran Pemasaran (Marketing Mix) Pengaruhnya Terhadap Loyalitas Konsumen Pada Fresh Mart Bahu Mall Manado.” Jurnal EMBA, Vol. 1 (Juni 2013), Hal. 72-73.

Suryani Tatik. Perilaku Konsumen Implikasi Pada Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu, 2012, Hal. 6.

Yulianti Farida, Lamsah & Periyadi. “Manajemen Pemasaran” Sleman: CV Budi Utama, 2019, Hal. 8.

Downloads

Download data is not yet available.